Thursday, July 30, 2009

Födelsedagsfirande


Igår firade vi ett fantastiskt födelsedagsbarn - Karin!!! (aka svägerskan)

Numera 25 år gammal vilket enligt henne själv kändes toppen. Personligen tycker jag att det är toppen att Karin överhuvudtaget är mig så nära och rockar fett rent allmänt. Men det vet ni redan att jag tycker :) GRATTIS MIN ÄLSKADE VÄN!

På födelsedagsbarnets önskan firade vi med ett Gröna Lunds-besök. Emmyfamiljen, Mariana & Peder (vi diggar er starkt :)), Emilia och John. Efter intagen grillbuffé plus två starköl för undertecknads del (karuseller är ju så läässssskiga...) körde vi. Maskiner som bara går upp och ner är inte min grej. Snurrande karuseller däremot - weeee! Åkte Tekoppen, Popexpressen (favorit!), berg- och dalbanan, Rocknånting, Kvasten och Extreme (också, om än dödsångestladdad, favorit).

Tiden tog slut så snabbt att ytterligare ett besök bör hinnas med i sommar.

Så till dans. Körde sista funkpasset i tisdags. Så roligt med många bekanta deltagande. Little Josie slog huvudet på spiken efteråt: Tänk dig för ett år sedan, då hade du aldrig satt ihop ett eget funkpass och kört en klass bara sådär.

Alldeles rätt. Vi kom båda överens om att det är USA-vistelsen som har gjort det. Efter att ha bott där är jag inte alls lika rädd längre. Inte rädd för att göra fel eller misslyckas. Den känslan är skön, att helt enkelt bara hoppa på tåget och testa. Jag tror man vågar det när man inser att inte bara alla andra utan att även jag själv har ett värde. Och det där med inställningen...Kan inte tillräckligt ofta poängteras.

Bara mina sömnproblem som måste åtgärdas. Det fungerar inte att sova 3,5 h per natt, det vet jag. Kroppen fungerar inte som den ska, hyn looks like hell, man blir allmänt ful och hjärnan skulle lika gärna kunna ha bott hos en retard. Uff. Aja, får väl gå i KBT-behandling snart.

No comments: