Thursday, July 23, 2009

Ensamspinning för att kompensera

Pust! 70 minuter på motionscykeln - Svettigt, jobbigt men förbaskat skönt (förutom i rumpan, aaajjj!). Med musik i hörlurarna klarar man allt. Mitt-i-natten-träning rockar!

Träning är bra för kropp och själ, och ett verktyg för tankerensning. I ärlighetens namn föranleddes dock detta träningspass av den sagolikt goda chokladkakan som jag stoppade i mig under kvällens middagsbjudning. Och vinet. Och choklad-"drinken". Och den grillade kycklingen med sallad. Mums! Men då måste man liksom träna för att inte gå omkring med tvångstankar stup i kvarten påföljande dag.

I alla fall. Tack för sällskapet underbara vänner! Jag är lyckligt lottad som har er :) Era pojkvänner med, fetdiggar dem. Som sagt, nästa år är det min tur att ställa till med middag. Jag lovar att jag ska prova ut några rediga mikrorätter till er, ni kommer garanterat bli nöjda. Jag är måhända ingen matlagare, men det här med färdigmat kan jag.

Utomordenlig dag i övrigt. Har en kollega på jobbet som är helt fantastisk. Fnissade mest hela dagen, inte minst under vår lilla tour vi körde under eftermiddagen. Mycket på jobbet nu men jag gillar det.

Ni vet tjatet om att i USA minsann där är människor så öppna och pratar med främlingar hit och dit...Det stämmer förvisso men Stockholm är inte helt ute från banan de heller. Tycker jag pratar med okända människor lite överallt hela tiden faktiskt. Man ger och man tar. Så är det. Open up people!

Ikväll ska jag tänka på alla fina ord...och ge mig själv en klapp på huvudet. Gör det du med :)

(Märy, YES!, vi kör en telefondejt! När? Tack soulie, du är så snäll <3)

No comments: