Monday, July 6, 2009

Conclusion Semestrus

Happ. Imorgon kör vi späkning. Batman kommenterade Saras och mitt snack om att börja dieta imorgon (i samma ögonblick som vi hivade in en hög choklad i munnen) med något i stil med den har man hört förr. Jo precis. Det är så jag jobbar. Överäta/äta onyttigt --> överträna/äta nada. Det går i cykler, inget slut, bara om och om och om och om igen. Båda faserna har sin charm. De senaste dagarna har jag proppat i mig så sjukt mycket godis att jag ser fram emot att svälta.

Jag finner egentligen inga ord, men: Min semestervecka har varit fantastiskt underbar.

Start förra fredagen med fest hemma på Lappis. Vi körde 10-kamp vilket verkade entusiasmera festdeltararna finfint. Avslutade med lite Dirty Dancing vilket entusiasmerade mig ypperligt. Lördagen bjöd på sol så vi gick ner till Lappis Beach och solade, badade och njöt. Kvällen spenderades först runt pålen, senare på en takterass i en bubbelpool med bubbel i glaset. Helt underbart.Söndagen togs en skönt svettig solpromenad innan jag ihopkrupen till en boll åkte bil till Sundsvall med stopp hos farmor.

(När jag nu kommer in på återberättandet av den gångna veckan blir jag nästan tårögd. Så bra har den varit.)

Solen har strålat. Vi har hoppat på grannens stora studsmatta.Vi har badat i en nyinköpt liten barnpool. Vi har gått promenader. Vi har lekt med världens sötaste grannbarn. Vilka vi? Jag, Emmy, Karin, Matsen, pappa, mamma...

Dessutom har vi besökt Gatufesten. Vi har festat.
Jag har shoppat lite. Jag har tränat. Jag har gått nattpromenader. Jag har ätit lunch i solen, jag har ätit glass i solen. Vi har haft grillgathering i Klockarberget. Vi har lekt. Vi har varit på fest på Alnön hos skönaste paret Märy & Kalle. Fick åka båt!JAG ÄLSKAR ER underbara vänner. På riktigt, från djupet av mitt hjärta.

Elin
älskade vän, tack för att du kom hem från Afrikat! Sara, min apis, har haft en GRYM vecka med dig! Karin min svägerska/syster, du är perfekt :) Å Märy och Chrissan och alla ni andra, ni gör min lycka!

Dessutom kom Batman med tåget i fredags. Thanks babe ;)

KÄRLEK FRÅN MIG

2 comments:

Linda said...

Visst är det underbart med vänner!! Vad skulle man göra utan dom :) dom är guld värda!!

Kraaam på ´re hotting ;)

Mats said...

Nu har du hittat en bra form för bloggen, en bild för varje textrad, kanoners!