Saturday, August 1, 2009

Kvällens lek: Husmor (partajarsuget ligger nu på bristningsgränsen)

Pust! Ur tristess föds en jävla massa energi. Ikväll har jag:
  • Lyssnat på Sommarpratare i P1: Nour El-Refai, Petra Mede, Ola Salo, Laleh & Katerina Janouch (Nour favorit) (Och Petra) (Äh, gillar alla massor)
  • Storhandlat
  • Tvättat
  • Städat hela lägenheten
  • Lagat 10 st matlådor (KORS!)
  • Bakat 30 st bröd (KOOORRRSSSS!!!)
  • Rensat i min garderob
  • Betalat räkningar
Allt detta till sorlet av festande ungdomar i festlokalen nere vid huset. Härligt att lyssna på och inte så ensamt :) (Plus att jag känner mig som en morsa som när som helst stoppar ut huvudet genom det öppna fönstret och gastar MAAAAAAAAAAT!!!! Moohahaha.)

Har tackat ja till ytterligare en klass till hösten. En dansstep. Där snackar vi utmaning.

Så. Ett axplock ur nattens bravader: Okej, jag har inte smakat dem så de kan smaka kräk. Men visst är de snygga? Makaronilåda. Handen på hjärtat: Det är inte svårt att laga mat. Men nog f*n är det enklare att tina upp en mikrorätt på 7 minuter. Morotsbiffar a la Let´s Dance-Annika. Egenkomponerad kycklinggryta. Dämn I rock! Hittade det här. Borde man göra oftare! Från min instruktörsutbildning för några år sedan, inspirerande ord.

2 comments:

Linda said...

Mmmm.. kycklinggrytan såg väldans god ut!!

Kraaam

Josie1 said...

det var lööövley att komma hem till en nystädad lägenhet! Tack vännen och tack för kläderna :)

loove